نتایج بدون کنکور ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۱ از طریق سازمان سنجش اعلام می شود. داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه‌های سراسری به صورت بدون آزمون داشته اند و موفق به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری شده اند، حال که نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری، اعلام شده است، بایستی نتایج خود را دریافت کنند و از وضعیت قبولی خود آگاه شوند. در ادامه این مقاله به نحوه مشاهده اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 می‌پردازیم. 

نتایج بدون کنکور نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام شد. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می توانند نتیجه ثبت نام خود را مشاهده کنند. 

منبع: نتایج بدون کنکور

نتایج بدون کنکور ۱۴۰۱

داوطلبان که در زمان‌های تعیین شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام و انتخاب رشته صرفا براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌های سراسری را انجام داده اند، حال به دنبال زمان اعلام نتایج، نحوه مشاهده و ادامه فرآیند ثبت نام خود در دانشگاه هستند. در ادامه به زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری، در دو ورودی مهر و بهمن می‌پردازیم.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور مهر و بهمن 1401

نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری پس از اتمام مهلت ثبت نام اعلام می گردد و معمولا پس از یک بازه زمانی چند هفته ای نتایج بدون کنکور منتشر می‌شود، متقاضیانی که در انتخاب‌رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری شرکت کرده اند و مایل به تحصیل و ورود به دانشگاه‌های سراسری، می توانند نتایج خود را در زمان اعلام نتایج بدون کنکور دریافت کنند.

نیمسال تحصیلی  زمان اعلام نتایج
نیمسال اول | مهر 28 شهریور ماه ۱۴۰۱
نیمسال دوم | بهمن ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱

نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

از آنجایی که داوطلبان می‌توانند در دو ورودی مهر و بهمن ماه، نسبت به ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی اقدام کنند، نتایج بدون کنکور نیز برای هر ورودی مدتی پس از اتمام مهلت نام نویسی اعلام و در دسترس قرار خواهد گرفت. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می تواند نتایج را دریافت کنند. در ادامه مراحل کلی دریافت نتیجه و راهنما تصویری آن را شرح داده ایم.

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅ انتخاب لینک فعال اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۱

✅ وارد کردن اطلاعات خواسته شده نظیر شماره پرونده و کدرهگیری

✅ مشاهده نتیجه ثبت‌نام

راهنما تصویری

داوطلبان برای دریافت نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند و نتایج خود را رویت کنند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ در صفحه پیش رو بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی رنگی سمت راست سایت کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال ” نتایج نهایی انتخاب رشته های پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال 1401 ” کلیک کنند.

4️⃣ در صفحه پیش رو داوطلبان می‌توانند از طریق دو روش نتایج خود را رویت کنند.‌

          ⚠ روش اول: شماره پرونده و شماره شناسنامه

          ⚠ روش دوم: شماره داوطلبی و شماره شناسنامه

5️⃣ پس از ورود و مشاهده کارنامه:

          ✅ در صورت قبولی کد و عنوان رشته و دانشگاه قبولی مشخص می شود.

          ❌ در صورت قبول نشده عبارت مردود مشخص می شود.

6️⃣داوطلبانی که طبق مراحل بالا، موفق به دریافت نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری خود شده اند و در یکی از کدرشته محل‌های مربوط به دوره‌های روزانه،‌ نوبت ‌دوم، مجازی، ‌پیام‌نور، پردیس خودگردان و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی دراین مرحله پذیرفته شده اند، باید برای اطلاع از نحوه ثبت نام، تاریخ ثبت نام و مدارک لازم دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند.

پذیرفته‌شدگان در صورتی که در زمان مقرر به دانشگاه مربوطه مراجعه نکرده و مراحل ثبت نام را تکمیل نکنند، به منزله انصراف قطعی از تحصیل آنها تلقی خواهد شد.

ثبت نام پذیرفته شدگان پس از اعلام نتیجه 

آن دسته از داوطلبانی که پس از دریافت نتایج بدون کنکور ۱۴۰۱ در یکی از دانشگاه های پذیرفته شده اند باید در مهلت تعیین شده ای که از سوی دانشگاه اعلام می شود به سایت دانشگاه قبول شده مراجعه و پیش ثبت نام اینترنتی را تکمیل کنند. در این پیش ثبت نام داوطلبان برخی مدارک تحصیلی و هویتی را باید بارگزاری کنند. 

پس از تکمیل این داوطلبان باید به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کرده و اصل و کپی مدارک لازم را به دانشگاه تحویل دهند.

مشاوره پذیرش سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری 1401

چنانچه پس از اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه های سراسری در یکی از کد رشته محل های مربوط به دوره نوبت دوم دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان شده اید، پیش از مراجعه به دانشگاه محل قبولی برای ثبت نام نهایی حتما از شهریه رشته ای که در آن پذیرفته شده اید، در دانشگاه محل قبولی مطلع شوید. برای اطلاع از تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور کلیک کنید.

چراکه پس از ثبت نام برای شرکت در کلاس ها و انتخاب واحد برای ترم های تحصیلی بعد، موظف به پرداخت شهریه می باشید. بنابراین با اطلاع از شهریه ها می توانید برآورد هزینه تحصیلی داشته باشید تا در طول تحصیل خود با مشکلی مواجه نشوید.

چنانچه پیرامون دریافت نتایج سوابق تحصیلی و یا میزان شهریه در دوره ها و دانشگاه های مختلف سوالی دارید از طریق شماره زیر با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری از طریق چه سایتی منتشر می شود؟

نتایج ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌های سراسری 1401 مشخص نیست، اما بخ زمان تقریبی نتایج بدون کنکور در نمیسال اول و دوم در متن مقاله اشاره کردیم.

چگونه می توان از طریق سایت سازمان سنجش، نتایج را دریافت کرد؟

نحوه دریافت نتایج از طریق سایت سازمان سنجش در متن مقاله به صورت کامل شرح داده ایم.

منبع: نتایج بدون کنکور





:: برچسب‌ها: نتایج بدون کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: